Mumble Nézet News Hasábok Régi Játék oldalak Szolgáltatás oldalak Partner oldalak
Bezárás

CSHU - Hungarian Counter-Strike Portal

Fogadóiroda Tovább

Kredited: 0  |  Találati arányod: 0%

lurppis interjú

Cikkek/Interjúk 2011. szeptember 17. hunnii 9 hozzászólás 2298 olvasás Címkék: klán Counter-Strike külföld USA Twitter Finnország New York Valve

lurppis interjú

Tomi "lurppis" Kovanent a legjobb és legelismertebb finn játékosok egyikének tekintik. A versenyzői múltja túlhaladt Európán, profiként játszott Észak-Amerikában az Evil Geniuses csapatában. A volt csapatai közt megtalálhatjuk a Serious Gaminget, a Roccatet, a 69N-28E-t és az előbb már megemlített Evil Geniuses-t is.

Nemrég a WinFakt-al részt vett az E-Stars Seoul 2011-en, ahol a tiszteletre méltó 5-6. helyen végeztek, és többek közt a svéd Fnatic csapatát is ők búcsúztatták. A csapat állandó résztvevője volt az Intel Extreme Masters Season 6 európai kvalifikációinak, és minden alkalommal a végső kvalifikációs körhöz jutottak. Igaz, lecsúsztak a Global Challenge Guangzhouról, később kaptak egy helyet, mivel az amerikai Temporary nem tud megjelenni a versenyen. A múlt vasárnap a Global Challenge New York utolsó kvalifikációs körében játszottak, ahol a német Mousesports csapata ellen maradtak alul. A csapat meghívást kapott az idei ESWC Grand Finalsre, Párizsba, és részt vesznek az online kvalifikációkon is.


Szia Tomi. Köszönöm, hogy időt szakítottál, hogy válaszolj a kérdéseimre. Majdnem egy évvel ezelőtt hagytad el az Evil Geniuses csapatát, ami után visszatértél Finnországba, hogy újra egy finn csapat tagja legyél. Mi késztet arra, hogy ennyi idő után továbbra is nemzetközileg a legmagasabb szinten játssz?


Igazából először nem voltam túl motivált, mikor visszatértem Finnországba, és némileg bánom, hogy játszottam a Power Gaming tagjaként, mert tényleg hiányzott belőlem a motiváció, de úgy gondoltam, hogy ez egy jó elfoglaltság. Vissza kellett szoknom, és a srácok tényleg szerettek volna velem játszani. Nem nyúltam a játékhoz három hónapon keresztül, amikor hazajöttem, úgyhogy ez is mókás volt, de még mindig nem voltam elég motivált. A Digifest után újabb három hónap telt el játék nélkül, de aztán beszéltem BASiC-el arról, hogy hozzunk össze egy csapatot a tavasz folyamán (és majdnem sikerült is csinálni egy csapatot az Xperia előtt). Egyszer csak megéreztem a motiváció szikráját, és Júniusban úgy döntöttem, hogy teszek is érte valamit. Mindig is a versenyszellem, és a másokkal közös játék miatt játszottam a Counter-Strikeot. A WinFaktal szintén élvezem az utazásokat, hiszen nagyon jól kijövünk a játékon kívül is, így ez egy újabb bónusz a számomra. Az én véleményem szerint ez is egy életfelfogás.  Hozzászoksz ahhoz, hogy körbeutazod a világot, miközben versenyeken veszel részt, és a barátaiddal vagy. Ha szereted ezt csinálni, ez egy tonna szórakozás.


Az elektronikus sportok nagyon különbözőek az Egyesült Államokban és Európában. Le tudod írni, hogy milyen is volt az Evil Geniusesban eltöltött időd, és az Észak Amerikai játékos közösségben betöltött szereped? Úgy gondolod, hogy a Counter-Strikenak gyakorlatilag beáldoztak Észak Amerikában?


Az EG-nél eltöltött időm nagyon szórakoztató volt. Sikerült beteljesíteni az álmomat, hogy megéljek külföldön (nem mellesleg egy másik kontinensen), elképesztően sok emberrel találkozzak, és most egy tonna jóbarátom van az Egyesült Államokban. A legnagyobb különbség az USA-ban az, hogy minden az ESEA-n keresztül történik, ami egyfelől jó, másfelől rossz; rövid időn belül "megölte" az IRC-t, ami úgy gondolom, hogy az egyik oka annak, hogy nem kezd el annyi új ember játszani a CS-vel, a havi előfizetési díj miatt (de ez még mindig nincs közel a legnagyobb okhoz). Az anti cheat döbbenetesen jó, könnyebbé teszik az online kvalifikációkon (WCG) és a ligákon (ESEA, Newegg) való játékot, és ezek lebonyolítását is. Úgy gondolom, hogy ez a legjobb rendszer. Remélem, hogy az ESL-hez hasonló szervezetek is fizetnek majd az ESEA-nak és az ő anti cheat szoftverüket használjál majd, ami ellentétben az övékével, tényleg működik.

Szerintem a Counter-Strike még mindig működik az Egyesült Államokban. Az emberek szeretnek eltúlozni mindent, és ez ugyanúgy igaz az ottaniakra is. Az ESEA még mindig 10.000$-t fizet ki az első helyért, évente háromszor, ami több, mint amiről egy félprofi Európai csapat valaha is nyereményként álmodhat. Az Észak Amerikai CS alapvetően Torbull és Laurend, és úgy gondolom, hogy ez a két fickó futtatja a legjobb versenyeket, amiken valaha részt vettem. Az Arbalet Cup Dallas egy remek példa volt erre azoknak, akik megjelentek.



Térjünk át a jelenlegi csapatodra, a WinFaktra. Nemrég hivatalosan is leszerződtetek a szervezettel, és plastE helyett (a való életbeli elkötelezettségek miatt) Jigetussal egészültetek ki. Mit jelent neked, és a csapatod többi tagjának, hogy most már hivatalosan is leszerződtetek? Gondolod, hogy Jigetus tud valami jobbat vagy különbözőt hozni a csapatba, mint plastE?


Már tervben volt, mióta tevékenyen segítettek minket az e-Starson. Beleegyeztünk, hogy beszéljünk a dolgokról, miután hazaértünk Koreából, így teljes mértékben a CSre tudtunk koncentrálni a tárgyalások helyett. Ezt aztán egy rövid időre elhalasztottuk, köszönhetően annak, hogy megbetegedtem, lefoglaltak minket az élet ügyes-bajos dolgai, de már nagyjából egy hónapja tudtuk, hogy ez fog történni. A WinFakt már akkor is jól kezelt minket, még mielőtt bármi is történt volna. Már a repülőjegyünk és a szállodánk is le van foglalva az IEM Guangzhoura és a SEC-re is, ami nagyon jó, mert így nem kell aggódnunk az ilyen dolgok miatt, és teljes mértékben a játékra fókuszálhatunk. Szerintem Jigetusnak és plastEnek hasonló a játékstílusa, és mindenki láthatta Jigetus videóit, úgyhogy reméljük, hogy ötöst lő az aktuális csapat ellen, körülbelül öt alkalommal egy oldalon... Dehogy, de ő egy igazán jó játékos, és úgy gondolom, hogy a velünk való játék még jobbá fogja tenni őt. Soha nem váltunk volna meg plastEtól, de egyszerűen nem maradt elég ideje a játékra, így kényszerű cseréhez kellett folyamodnunk, ugyanakkor most mind az öten 20percnyi távolságon belül lakunk egymástól, ami nagyban megkönnyíti egy bootcamp leszervezését, a találkozást (amit megtettünk az IEM NYC kvalifikáció után, hogy megbeszéljük a hibáinkat, stb) és így többet tudunk gyakorolni egy csapatként. Egy játékos csere is még motiváltabbá tesz, ami hülyén hangzik, de megpróbáljuk meglovagolni ezt az extra motivációt Gangzhouban és Varsóban is.


Több hónapja együtt játszol ezekkel a finn srácokkal - a csapat nagyra becsült (és old school) Counter-Strike játékosokból áll. El tudnád nekünk mondani, hogy kinek mi a szerepe, mi a pozíciója a csapaton belül, valamint, hogy segíted te magad a játékoddal a csapatot?

aslak a csapat AWPse. Mindig neki adjuk a nagy zöld puskát, amikor csak lehetséges, ő pedig megpróbál annyi embert lelőni vele, amennyit csak tud... ő az egyik leglassabb játékos a csapatban, de általában elég szép számmal fragel; még mindig vár rá nagyon sok AWP párbaj! Nagyon jó aimmal is rendelkezik, és játék közbeni dolgokkal is meglep minket, nagyon következetesen játszik, ami nem mindig egyértelmű az AIMerek körében.


BASiC a legösszetettebb játékos a csapatban. Azt gondoltam, hogy egy AIMer játékosról van szó, amikor a csapatával kezdtem játszani, de újra és újra meglepett azzal, hogy milyen okos is ő valójában. Mindig emlékeztet erre, mindig mondd valami hasonlót, hogy "én, AIMer?!?" , minden alkalommal, amikor 1v1 1v2 szituációkban nyer. Minden automata fegyverrel jól lő, szuper motivált, többet játszik bárkinél, akit ismerek. Ő az a srác, akit mindenképpen akarsz a csapatodba.

jigetussal csak néhány napot játszottam az elmúlt pár évben, de ő egy okos, módszeresen bújkáló típusú játékos, ahogy a videóiból is láthatjátok, igazán jó lassú lekövetésű aimja van. Úgy gondolom, hogy amint kényelmesen beilleszkedik a csapatunkba, a pozíciójába, nagyon sok embert fog meglepni, hogy milyen jó is lesz ő valójában; remélhetőleg már Kínában és Lengyelországban.

naSu a csapat támogató játékosa, bár most, hogy elegendő időt CS-zik, nem úgy mint az elmúlt néhány évben, megmutatta a kirobbanó játékát, ami a HLTV.org összeállításokban is megmutatkozott. Viccelődünk vele, hogy ő a csapatunk SpawN-ja, sok flash, nem túl sok tűz (természetesen ez nem teljesen komoly). Ő is egy kivételesen okos játékos, aki egyensúlyt ad a csapat többi játékosának, de be tud pörögni, és meg tudja nyerni azt a kört, amiről azt gondolnánk, hogy már elvesztettük.

Én vagyok a csapat irányítója, és BASiCcal együtt az első számú entryfraggerek egyike. Mivel sok madfraggerünk van a csapatban, gyakorlatilag bármit csinálok, amit egy irányítónak kell, és akar. Általában szeretek elsőként bemenni a lerakókra, és korán lelőni egy embert. Ezen kívül nem tudom, mit mondhatnék. Az egyik csapattársamat kéne megkérdezned.


A csapat lenyűgöző volt az e-Stars Seoulon, legyőztek olyan top csapatokat, mint a Fnatic és a project_kr, de kikaptak a Na`Vitól az alsóági elődöntőben. Hogyan látta a csapat ezt a versenyt, mi történt azon a meccsen a Na`Vi ellen?


Úgy gondolom, hogy meg kellett volna vernünk a mousesports csapatát, ha azt nézzük, hogyan is ment a játék, amíg 13-8-ra vezettünk. Ha megnyertük volna, azt hiszem elég jó esélyünk lett volna a Na`Vi ellen is nuke-on, ami talán teljesen megfordította volna a versenyt. Nem akarok nagyképűnek tűnni, de számítottunk rá, hogy a project_kr-nél és a fnaticnál is jobbak vagyunk, bár valószínűleg a legrosszabb mapot kaptuk, amit a fnatic ellen meg lehet kapni. A Na`Vi elleni vereségnél már fáradtak voltunk, túl gyorsan kellett újra játszanunk a fnatic legyőzése után. Fiatal csapat vagyunk, úgyhogy nincs akkora rutinunk, ami azt jelenti, hogy még több időt kell töltenünk a meccsek elemzésével, mit akarunk csinálni, stb... egyszerűen nem maradt energiánk a Na`Vi elleni játékra. Hogy fair legyek, nem mondhatom azt, hogy megvertük volna a Na`Vit infernon, ha másnap játszunk, de az eredmény sokkal reálisabb lett volna. Érdekes módon, leszámítva a tuscant a project_kr ellen, minden ellenfél ellen a lehető legrosszabb mapon játszottunk, ami elég gáz volt a számunkra. Mindezen mellett úgy gondolom, hogy az 5-6. hely egy reális helyezés az aktuális szintünket elnézve, a jövőben megpróbálunk javítani ezen.


Nemrég meghívást kaptatok az IEM Global Challengere Guangzhouba, Kínába október 3-5-ig. A csapat ismét egy olyan versenyen vesz részt, ahol szembenézhet a világ legjobb csapataival. Mire számíthatunk a WinFakttól?


Van durván három hetünk, hogy jigetussal gyakoroljunk a verseny előtt, és el is fogunk menni bootcampelni 23-25-éig a SETT.fi hivatalba, Helsinkiben. Ez azt jelenti, hogy elvileg jól fel tudunk készülni. Remélhetőleg sokat tudunk játszani, hogy a skillünk is azon a szinten legyen, ahol lennie kell. A csapatlistára pillantva, úgy gondolom, hogy a döntőig kéne mennünk, a mousesports lehet a végzetünk, a kryptonitunk, de mivel a meccseink szorosak voltak, tudom, hogy tudunk fordítani a dolgokon egy kicsit több gyakorlással. Az Anexis és a Fnatic egyelőre kérdőjel számomra, nehéz megítélni a jelenlegi szintjüket, de pár hét gyakorlás után, képesek lehetünk legyőzni őket. A célunk egyértelműen az, hogy megnyerjük a versenyt, és nem gondolom, hogy ez egy túlzó cél lenne. Meg szeretnénk szerezni az első címünket, és szeretnénk kvalifikálni magunkat a Márciusi világdöntőkre.



Mióta a WinFakt magas szinten teljesít a nemzetközi megmérettetéseken, láthattunk egy játékost, aki kitűnik a többiek közül: Timi "aslak" Verkopperä. Ő egy fiatal játékos, de gyorsan feljavult, és most a WinFakt AWPse. Gondoltad volna, hogy ilyen szintre fog emelkedni?

Igen, és nem. Amikor márciusban a régi felállással játszottunk (contE, lurppis, naSu, plastE, ruuit), állandóan a munkka ellen gyakoroltunk, még a Digifest kvalifikációs meccsünket is elveszítettük ellenük, ahol aslak gyakorlatilag egyedül megsemmisített minket, úgyhogy tudtam, hogy KÉPES ezen a szinten játszani, de azt nem gondoltam, hogy ilyen gyorsan fogja elérni ezt. Jelenleg magas szinten játszik, és kellően motivált is, úgyhogy az idő múlásával egyre csak jobb és jobb lesz. Kíváncsian várom, hogy mennyit tud fejlődni a sok verseny során úgy, hogy lehetősége van a legjobb csapatok ellen játszani LAN-on.


Éveken keresztül sok csapatban versenyeztél, fontos lépés volt a karrieredben az Amerikai kitérő. A WinFakt lehet az utolsó?


Meglehet. Az előző csapatokról is ezt mondtam, de valószínűleg tényleg ez lesz az. Van egy olyan mondás, hogy "az élet akkor is megy tovább, ha túl elfoglalt vagy ahhoz, hogy előre tervezz" és úgy gondolom, hogy ez rámutat arra, hogy miért nem próbálok meg mindent túlságosan eltervezni. Csak elfogadom minden alkalommal, amikor a szerződésem lejár, vagy ha az év vége közeledik, átértékelem a dolgokat és eldöntöm, hogy akarom-e folytatni, vagy sem. Eddig a válasz mindig őszinte igen volt. Nehéz nemet mondani, ha a csapatod jól teljesít, úgyhogy remélem elkezdünk jó helyezéseket elérni a nagyobb versenyeken a WinFaktal és ezután már nem kell többé feltennem ezt a kérdést magamnak.


Három éve, hogy otthagytad a Roccatet. Akkor több időt akartál szentelni a személyes életednek. Később Crack Clanból távoztál a motiváció hiánya és további okok miatt. Végül az Evil Geniuses csapatába kerültél. Elmagyaráznád a csapatváltásokat és bomlásokat, amiknek a részese voltál ezekben az években?


A Roccatben 2008-ban nem volt túl szórakoztató játszani.  2007 végén közel voltam ahhoz, hogy abbahagyom a Counter-Strikeot, mert belebetegedtem, hogy a csapatomban mindenki kevés gyakorlással akar részt venni a versenyeken, és remélte, hogy jól szerepel anélkül, hogy a megfelelő mennyiségű munkát belefektetné. Azok a 5-8. helyezések nagyon rosszul érintettek. Nem túl szórakoztató, ha a dolgok nem működnek. A Crack Clannál némileg hasonló volt a helyzet. A csapatnak, és nekünk különböző ötleteink voltak arra, hogy mit kéne tennünk, hogy még jobbá váljunk, így én és a testvérem (naSu) úgy döntöttünk, elhagyjuk a csapatot. Néhányan bejelentették, hogy visszavonultam, de ez sosem volt igaz. Emlékszem csináltunk egy interjút a Readmore-al vagy a HLTV.org-al, ahol azt mondtam, hogy valószínűleg már nem fogom játszani, hiszen nem találok olyan csapatot, ahol játszani szeretnék; nyilvánvalóan nem számítottam rá, hogy n0thing egy héten belül üzenni fog nekem. Frusztráltá válok, amikor az emberek gyakorlás nélkül akarnak részt venni a versenyeken. Mint turistát, nem érdekelnek azok a városok ahol a rendezvényeket tartják, kivéve ha New York City a nevük.


Eltudnád mondani nekünk, hogy alakul a Counter-Strike jövője, és mi a véleményed a Valve új játékáról, a CS: Global Offensiveról?


Nem gondolom, hogy jobb lehet a CS 1.6-nél, nem hiszek abban, hogy "a szponzorok nem fognak egy öreg játékba pénzt ölni", mert nem a játékért fizetnek. A nézőkért fizetnek (akik itt is vannak). Szerintem a játék jó lehet, ha hallgatnak a játékosok visszajelzéseire, és tetszik a tény, hogy a jövőben az 1.6-os profik véleményét is kikérik majd. Hogy a végén leszakad, vagy a Valve azt akarja, hogy naggyá váljon; eddig jónak tűnik, de sosem tudhatjuk előre, úgyhogy amit tehetünk, az hogy várunk, és meglátjuk mi lesz. Én személy szerint a CS 1.6-hoz ragaszkodnék, de ha a versenyek és a díjak a CS:GO-hoz pártolnak, én is át fogok - Sosem a játék rajongója voltam, hanem a versenyé.

 

Lurppis Gyors Válaszok

A jelenlegi legjobb játékos: NEO
A legjobb verseny: IEM Global Challenges
A kedvenc hely, ahol versenyen járt: New York
A legjobb mesterlövész: Markeloff
A legjobb irányító a CS történetében: ave
Kedvenc map: de_inferno


Köszönöm az időt, amit a válaszokra fordítottál. Szeretnél még valamit hozzáfűzni?

Szeretném a lehetőséget arra fordítani, hogy megköszönjem plastEnak az időt, amit a csapatban töltött - óriási volt! Szintén köszönöm a WinFakt csapatának (különösképp Vincentnek), és a szponzorainknak: WinFakt, xHarbour és Gamersuniform! Több hírről tőlem, nézd meg a profilomat Facebookon (www.facebook.com/tinttibg) és a Twitteren (www.twitter.com/tinttibg).


forrás: esfiworld.com

avatar #9
alexrad_CSHU 2011. szeptember 19. 252 hozzászólás 1454.
Válasz hunnii #8. hozzászólására
abdulnak kell megköszönni. ő talált rá :mosoly:
Akkor mind a kettőtöknek köszönöm!
avatar #8
hunnii 2011. szeptember 17. 2114 hozzászólás 134.
Válasz alexrad_CSHU #7. hozzászólására
Köszi hunni az interjút!!!
Legynagyobb csés ikon a szememben a srác, jó volt olvasni vele kapcsolatban egy s mást.
abdulnak kell megköszönni. ő talált rá :mosoly:
if y'all don't like me, BLOW ME!
avatar #7
alexrad_CSHU 2011. szeptember 17. 252 hozzászólás 1454.
Köszi hunni az interjút!!!
Legynagyobb csés ikon a szememben a srác, jó volt olvasni vele kapcsolatban egy s mást.
avatar #6
archi 2011. szeptember 17. 107 hozzászólás 2682.
szép munka hunnii!
ez a csapat hozni fog nem egy-két lant, REMÉLEM :kacsint:
avatar #5
fRanKie 2011. szeptember 17. 423 hozzászólás 935.
Válasz n1m4nD #4. hozzászólására
csak annyit olvastam el hogy lurrpis átfog, de mit?

mondjuk ha mindeki áttér csgora, akkor én A-t fogok. az se rossz.
Akkor minden mapon A lerakód fog:siros::siros::xD::omg:
avatar #4
n1m4nD 2011. szeptember 17. 1410 hozzászólás 234.
csak annyit olvastam el hogy lurrpis átfog, de mit?

mondjuk ha mindeki áttér csgora, akkor én A-t fogok. az se rossz.
i got my head checked by a jumbo jet
avatar #3
stelar 2011. szeptember 16. 8192 hozzászólás 7.
Válasz -seL #2. hozzászólására
elolvastam.
büszkék vagyunk rád
Nem annak van nagy hatalma,aki irányítani tudja a történéseket,hanem annak,akire nem hatnak...
avatar #2
-seL 2011. szeptember 16. 22 hozzászólás 6175.
elolvastam.
avatar #1
well 2011. szeptember 16. 411 hozzászólás 971.
16:25 - iinnuh[$]: ird kommentbe, hogy hunnii 4 NT
A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom :)